به نظر می‌رسد هر چند ماه یک بار شیوه جدیدی برای کنترل دستگاه‌ها و رایانه‌ها با استفاده از حرکت‌های دست یا انگشتان بدن اختراع می‌شود. چند هفته پیش یک کمپانی به نام «نود» Nod آخرین نسل از این فناوری را معرفی کرد. این محصول که آن هم نود نامیده شده سبک کاملاً جدیدی از فناوری تشخیص حرکت را به کاربران هدیه می‌دهد.
 

 

این محصول در اصل یک دستگاه شبیه به انگشتر است که روی انگشت اشاره فرد پوشیده می‌شود. از طریق بلوتوث به یک دستگاه پشتیبانی شده وصل می‌شود و بنا به ادعای کمپانی سازنده، از این طریق می‌تواند با حرکت موجی انگشت همه این دستگاه‌ها را کنترل کند.

ویدیوی نمایشی کمپانی که لینک تماشای آن را در انتهای همین پست می‌توانید ببینید، نشان می‌دهد که چگونه یک کاربر با استفاده از انگشت خود و انگشتر نود، برنامه نت‌فلیکس را روی یک تلویزیون هوشمند با سیستم‌عامل اندروید کنترل می‌کند. حتی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با همین انگشتر بازی محبوب هیلو Halo را بازی کرد.

انگشتر نود در 12 اندازه مختلف عرضه خواهد شد و کمپانی سازنده می‌گوید از سیستم‌عامل‌های ویندوز، OS X ، اندروید، iOS و برخی سیستم‌عامل‌های دیگر پشتیبانی خواهد کرد. کمپانی سازنده در حال حاضر پیش‌فروش این محصول را آغاز کرده و آن را به قیمت 149 دلار پیش‌فروش می‌کند. محصول نهایی قرار است پاییز امسال به دست کاربران برسد.

آن موقع است که می‌توانیم ببینیم آیا این دستگاه می‌تواند به رقیبی جدی برای کینکت مایکروسافت تبدیل شود و به یک پروژه شکست خورده دیگر تبدیل خواهد شد، مثل دستگاه لیپ Leap که سال گذشته شکست خورد

لینک سایت رسمی و بسیار جالب Nod که شامل ویدیوی نمایشی آن هم می‌شود.